Abans de començar a explicar l'estructura del control, et recordo que gairebé tan important com què poses és com ho poses. Perquè una resposta sigui considerada correcta, has de redactar-la amb frases senceres.
Per exemple, si hi ha una pregunta que demana: Qui és el protagonista del fragment que acabes de llegir?
La resposta correcta serà: El protagonista del fragment que acabo de llegir és __________ (i aquí hi posaries el seu nom). Si responguessis amb el nom i prou, tindries una part de la puntuació. No tota.
El control tindrà 4 apartats:
1. Hi haurà una lectura d'un fragment teatral, del qual es farà alguna pregunta de comprensió lectora i altres que tindran a veure amb el que hem estudiat dels sinònims i els nivells de llenguatge.
2. Hauràs d'explicar un dels autors teatrals que hem estudiat: en quina llengua escrivia, de quina època és i el títol d'una de les seves obres. Podràs triar entre tres que es suggereixin.
3. De les "o" i "u" àtones, s'hauran de fer exercicis, tant d'ortografia (posa "o" o "u" segons convingui), com d'assenyalar les vocals que es pronuncien "u" perquè són àtones (subratlla i representa fonèticament les vocals àtones que trobis a les paraules següents).
4. Del gènere i el nombre dels substantius, hi haurà exercicis tant de fer femenins o masculins, com de dir si un mot és femení o masculí. Tingues present la llista de nosm femenins i masculins que hi ha a la pàgina 73.
5. Dels sinònims hi haurà exercicis on s'hauran d'assenyalar sinònims, per exemple:
Dels mots següents, quin és un sinònim de "cercar": trobar, buscar, triar.
O de dir a quin nivell de llenguatge pertanyen uns sinònims:
Dels sinònims següents, quins diríem en un àmbit col·loquial: malvat, vil, dolent
O d'explicar perquè un sinònim és parcial o total.
Una cosa, quins tres escritors surtiran?
ResponEliminaAixò no ho sabràs fins demà ;)
ResponElimina