Quan van arribar les vacances semblava que no s'acabarien mai, però, com tot el que comença, han arribat al final, hem d'acomiadar-nos d'elles i donar la benvinguda a un nou curs que avui encetem.
Per a vosaltres, aquest curs és diferent de la resta: comenceu l'Institut, torneu a ser els més petits d'un centre, després d'haver arribat a ser els grans just el curs passat. A la classe hi heu trobat companys, gent que coneixíeu de vista i d'altres que no havíeu vist mai.
El dilluns vau conèixer el tutor o la tutora que us acompanyarà durant el curs, i ara, de mica en mica, o massa de pressa, coneixeu la resta de professorat i què fareu a les assignatures.
Alguns teniu germans que us han explicat coses de l'Institut, d'altres el vau veure a la jornada de Portes Obertes, poquets, la primera vegada que el vau trepitjar va ser dilluns.
L'edifici us sembla gran, us sembla vell, o petit i nou, penseu que al pati hi haurà massa gent, veniu amb ganes de fer moltes coses o molt poquetes… tots semblants i tots diferents.
I ara, en aquest moment, sou a punt de començar la primera classe de
Llengua i Literatura Catalanes.
En aquesta primera entrada hi trobareu quines coses estudiarem durant el curs, segurament us sonaran totes, sembla que quan fem llengua, repetim i repetim cada curs el mateix, però mireu, la vida és una mica això, una repetició constant de coses, una gran espiral que no para de girar.
1.
CONTINGUTS
|
Treballarem la comprensió lectora a partir d'alguns dels textos que hi
ha com a lectures al llibre de text, dels que us duré a classe, i del llibre que
llegirem durant el curs: La Júlia i la dona desapareguda de Manuel Valls.
També farem expressió oral: avui, per exemple,
ens presentarem, ja que no ens coneixem de res i,
amb aquesta presentació, una de les coses que
sabrem és com xerrem en català.
Més endavant haureu de recitar, llegir en veu alta o
explicar alguna història, ja se us anirà dient.
Més endavant haureu de recitar, llegir en veu alta o
explicar alguna història, ja se us anirà dient.
Pel que fa als temes que són més típicament de
l'assignatura, sí, repassarem l'ortografia en
general i recordarem què són les categories,
concretament els noms, els adjectius i els pronoms.
Treballarem el lèxic, les paraules, com surten als diccionaris, quins tipus de
diccionaris hi ha, quins trobem a internet que hi puguem confiar, i intentarem
ampliar el nostre vocabulari.
ampliar el nostre vocabulari.
De gèneres literaris, farem els tres que són més importants: el teatre,
la poesia i la narrativa.
2.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
|
Per posar la nota, tindrem en compte les expressions orals i escrites que se us demanin, que porteu els deures al dia, que contesteu bé les preguntes que sorgiran a classe, o les que surtin per aquest bloc, la nota que traureu als exàmens que anirem fent, els dictats...
Concretament, els conceptes (farem dos controls per avaluació, com a mínim) seran un 30% de la nota; els procediments i l'actitud (notes de classe, deures, dictats, expressions escrites...) un 50% i els exercicis de llengua oral un 20%.
Com que l'avaluació és contínua, si en suspeneu una, la recupereu amb la següent, i, per no tenir l'obligació de presentar-vos a les proves de suficiència de juny heu d'haver-ne aprovat, com a mínim, dues, una de les quals ha de ser la tercera. Si no passés això, haureu de presentar-vos al setembre...
I em sembla que no em deixo res, per un primer dia ja n'hi ha prou :)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada