Abans de començar a estudiar per un control, hem de saber què hi entrarà.
Des que vam començar aquest tema hem explicat què és l'estil directe i què és l'indirecte, com es passa d'un estil a un altre, com s'analitza un poema i com diferenciem i com hem d'escriure els sons [s] i [z].
Per tant al control hi sortiran coses sobre aquestes tres qüestions: L'estil directe i l'estil indirecte; la poesia i l'ortografia dels sons [z] i de la [s].
Tota aquesta informació la trobareu a aquestes dues entrades del bloc, on, a més, es diu quines pàgines del llibre podeu consultar:
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/03/el-dialeg.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/03/el-dialeg-solucio-dels-exercicis-tema-5.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/04/un-trimestre-tres-poemes-mes-com-sha-de.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/04/ortografia-dels-sons-s-i-z-tema-5.html
I ara concretarem més:
Des que vam començar aquest tema hem explicat què és l'estil directe i què és l'indirecte, com es passa d'un estil a un altre, com s'analitza un poema i com diferenciem i com hem d'escriure els sons [s] i [z].
Per tant al control hi sortiran coses sobre aquestes tres qüestions: L'estil directe i l'estil indirecte; la poesia i l'ortografia dels sons [z] i de la [s].
Tota aquesta informació la trobareu a aquestes dues entrades del bloc, on, a més, es diu quines pàgines del llibre podeu consultar:
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/03/el-dialeg.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/03/el-dialeg-solucio-dels-exercicis-tema-5.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/04/un-trimestre-tres-poemes-mes-com-sha-de.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/04/ortografia-dels-sons-s-i-z-tema-5.html
I ara concretarem més:
- Què pot sortir de l'estil directe i l'estil indirecte:
- La definició d'estil directe.
- La definició d'estil indirecte.
- Què hàgiu d'identificar en un text fragments d'un o de l'altre estil.
- Què hàgiu de passar un text en estil directe a indirecte o a l'inrevés.
- Què pot sortir de la poesia:
- Que hàgiu de buscar en un poema alguna de les figures que hem estudiat (hipèrbaton, paral·lelisme, el·lipsi, antítesi, personificació, enumeració i apòstrofe).
- Què hàgiu de comptar les síl·labes d'un o més versos.
- Què hàgiu d'explicar en prosa una estrofa o un poema.
- Què pot sortir de l'ortografia dels sons [z] i de la [s]:
- Que expliqueu per què necessitem regles d'ortografia per saber quan hem d'utilitzar totes les lletres que representen aquests dos sons.
- Si amb les regles d'ortografia en tenim prou per solucionar els dubtes que l'escriptura d'aquests dos sons ens generen.
- Que feu exercicis semblants als que hem fet, tot tenint present que heu de saber quin temps és el present d'indicatiu.
Molta sort i bona feina.
Ja sabeu que a totes les entrades citades apareixen preguntes de color rosa que podeu respondre si voleu que la nota del control sigui més alta.
Teniu temps per fer-ho fins al pròxim control.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada