dimarts, 14 d’abril del 2015

Què sortirà al control del tema 5?

Abans de començar a estudiar per un control, hem de saber què hi entrarà. 
Des que vam començar aquest tema hem explicat què és l'estil directe i què és l'indirecte, com es passa d'un estil a un altre, com s'analitza un poema i com diferenciem i com hem d'escriure els sons [s] i [z].
Per tant al control hi sortiran coses sobre aquestes tres qüestions: L'estil directe i l'estil indirecte; la poesia  l'ortografia dels sons [z] i de la [s].

Tota aquesta informació la trobareu a aquestes dues entrades del bloc, on, a més, es diu quines pàgines del llibre podeu consultar: 
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/03/el-dialeg.html 
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/03/el-dialeg-solucio-dels-exercicis-tema-5.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/04/un-trimestre-tres-poemes-mes-com-sha-de.html
http://llenguacatalanamompou.blogspot.com.es/2015/04/ortografia-dels-sons-s-i-z-tema-5.html




I ara concretarem més:

  • Què pot sortir de l'estil directe i l'estil indirecte:
  1. La definició d'estil directe.
  2. La definició d'estil indirecte.
  3. Què hàgiu d'identificar en un text fragments d'un o de l'altre estil.
  4. Què hàgiu de passar un text en estil directe a indirecte o a l'inrevés.

  • Què pot sortir de la poesia:

  1. Que hàgiu de buscar en un poema alguna de les figures que hem estudiat (hipèrbaton, paral·lelisme, el·lipsi, antítesi, personificació, enumeració i apòstrofe).
  2. Què hàgiu de comptar les síl·labes d'un o més versos.
  3. Què hàgiu d'explicar en prosa una estrofa o un poema.

  • Què pot sortir de l'ortografia dels sons [z] i de la [s]:
  1. Que expliqueu per què necessitem regles d'ortografia per saber quan hem d'utilitzar totes les lletres que representen aquests dos sons.
  2. Si amb les regles d'ortografia en tenim prou per solucionar els dubtes que l'escriptura d'aquests dos sons ens generen.
  3. Que feu exercicis semblants als que hem fet, tot tenint present que heu de saber quin temps és el present d'indicatiu.

  4. Molta sort i bona feina.
    Ja sabeu que a totes les entrades citades apareixen preguntes de color rosa que podeu respondre si voleu que la nota del control sigui més alta. 
    Teniu temps per fer-ho fins al pròxim control. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada